Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Les Très Riches Heures du duc de Berry - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ


"Το Βιβλίο των Ωρών" ήταν το πιο κοινό έργο - μινιατούρα κατά τον Μεσαίωνα. Ήταν το καθένα σχεδιασμένο και ζωγραφισμένο στο χέρι. Οι ζωγραφιές, συνόδευαν το κυρίως κείμενο. Αργότερα οι τεχνικές της εκτύπωσης και οι γκραβούρες, τα έκαναν σχεδόν να εξαφανιστούν.

Το καθένα απ΄ αυτά ήταν μοναδικό, αλλά όλα περιείχαν μια συλλογή κειμένων, θρησκευτικών παρακλήσεων και ψαλμών με τις αντίστοιχες εικονογραφήσεις και τα οποία αποτελούν μια βασική συλλογή για την πρακτική της Καθολικής θρησκείας.


Αρχικά, ένα Bιβλίο Ωρών δεν αφορούσε παρά μόνον ένα ημερολόγιο με τις ώρες Λειτουργίας και Προσευχών. Με τον καιρό προστέθηκαν πολλά περισσότερα πράγματα, όπως ένα ημερολόγιο αγροτικών εργασιών, κείμενα για τη ανθρώπινη ανατομία και άλλα.
Αποτελούν επίσης μια πολύ σπουδαία πηγή πληροφοριών πάνω στη ζωή κατά τον XV και XVI αιώνα.



ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Αυτή η μικρογραφία αντιπροσωπεύει μια οικεία σκηνή της ζωής στην εξοχή.
Ένα χωρικός συνοδευόμενος από το σκύλο του, βόσκει ένα κοπάδι χοίρων μέσα σ΄ένα δάσος βελανιδιών. Με τη βοήθεια του ραβδιού του χτυπά τα κλαδιά για να πέσουν τα βελανίδια.

Η σκηνή αυτή επικαλείται την παραβολή του ασώτου υιού, που μετά από μια ζωή διαφθοράς, μειώνει τον εαυτό του βόσκοντας χοίρους, έως ότου επιστρέψει στον πατέρα του.

Στο βάθος βλέπουμε ένα κάστρο και ένα χωριό που κρέμονται στους βράχους. Ένα ποτάμι κυλά φιδίσια ανάμεσα στα μπλαβιά βουνά.






Σ΄αυτή τη μικρογραφία  ο συνδυασμός κειμένου και πλουσιότατου ζωγραφικού έργου, είναι αρμονικά συνδεδεμένα.


Η κυκλική αυτή μινιατούρα, κατάφερε να "περικλείσει" μια ολόκληρη πόλη.
Με τα τείχη, τα κτήρια, τα αγάλματα, την εκκλησία, τους στρατώνες και το κάστρο του άρχοντά της.
Το ποτάμι κυλά διασχίζοντας  την πόλη, που μερικά γεφύρια ενώνουν πάλι τις δυο της μεριές. Μέχρι και μικροί πράσινοι λοφίσκοι μας δείχνουν την προσπάθεια το ζωγράφου να αποδώσει, όσο πιο παραστατικά μπορούσε, το ανάγλυφο του εδάφους.



Αναγνώσματα:  http://www.wikipedia.org/

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Χειρόγραφο Βόινιτς

Το πιο μυστηριώδες βιβλίο του κόσμου!
























Το χειρόγραφο Βόινιτς είναι ένα μυστηριώδες εικονογραφημένο βιβλίο με ακατανόητο περιεχόμενο. Θεωρείται ότι γράφτηκε πριν από αιώνες από κάποιον άγνωστο συγγραφέα που χρησιμοποίησε ένα άγνωστο σύστημα γραφής και ακατανόητη γλώσσα.












Κατά τη διάρκεια της γνωστής ιστορίας του, το χειρόγραφο αποτέλεσε αντικείμενο εντατικής μελέτης από πολλούς επαγγελματίες και ερασιτέχνες κρυπταναλυτές, μεταξύ των οποίων μερικοί από τους κορυφαίους Αμερικανούς και Βρετανούς αποκωδικοποιητές του Β' Παγκόσμιου Πόλεμου, κανείς τους όμως δεν κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει έστω και μια λέξη. Αυτές οι επανειλημμένες αποτυχίες έχουν κάνει το χειρόγραφο Βόινιτς ξακουστό στην ιστορία της κρυπτογραφίας, έδωσαν όμως βάση και στην άποψη ότι το βιβλίο δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια περίτεχνη απάτη, μια δίχως νόημα εναλλαγή τυχαίων χαρακτήρων.






Το βιβλίο είναι γνωστό με το όνομα του Πολωνο-αμερικάνου παλαιοπώλη βιβλίων Βίλφριντ Βόινιτς (Wilfrid Voynich), που το αγόρασε το 1912. Σήμερα βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου του Γέιλ καταλογογραφημένο σαν αντικείμενο MS408 της Βιβλιοθήκης Σπανίων και Χειρογράφων Beinecke. Η πρώτη αναπαραγωγή του κυκλοφόρησε το 2005.









Κατάλογος
των Ιδιοκτητών του βιβλίου από το 1214 έως το 1988, που πήγε στο Γέϊλ.


* Κάντε κλικ επάνω στις φωτογραφίες για μεγαλύτερη ανάλυση.

source:
Wikipedia

Και εδώ!


Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Η Είσοδος της Κόλασης


Η Πόρτα για την Κόλαση, βρίσκεται κοντά στo μικρό χωριό της Darvaza, στην έρημο Καρακούμ του Τουρκμενιστάν.


Το 1950, Σοβιετικοί γεωλόγοι έκαναν έρευνες για να βρουν φυσικό αέριο. Στη συνέχεια το σοβιετικό γεωτρύπανο έπεσε σ΄ ένα μεγάλο, υπόγειο σπήλαιο από το οποίο έβγαινε δηλητηριώδες αέριο. Αποφάσισαν την ανάφλεξη του αερίου, πιστεύοντας ότι θα καιγόταν μέσα σε λίγες ώρες. Όμως από τότε μέχρι σήμερα αυτό φλέγεται ανελλιπώς.


Η μυρωδιά καμένου θείου μπορεί να ανιχνευθεί από απόσταση και είναι αρκετά ισχυρή κοντά στο θερμό άκρο του κρατήρα.


Εκλύεται μια λάμψη, που μπορεί να διαπιστωθεί από χιλιόμετρα μακριά, μέσα στη σκοτεινή νύκτα.

Ο κρατήρας σήμερα έχει 60μ. διάμετρο και 20μ. βάθος και ο οποίος δεν έχει προκληθεί από ηφαιστειακή δραστηριότητα ή από μετεωρίτη.



View Larger Map

Sourse:
http://englishrussia.com/?p=1830
http://www.johnhbradley.com/pictures2.asp?var=070707darvaza
http://coolthingsinrandomplaces.com/door-to-hell/#more-446
http://en.wikipedia.org/wiki/Turkmenistan

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Γουδί και Γουδοχέρι (Ιγδία και Δοίδυκες)


Η σημερινή μου ανάρτηση αφορά στο γουδί και στην παρέα του, το γουδοχέρι. Συγκεντρώνοντας επί χρόνια γουδιά από πολλά μέρη, κατέληξε να έχω σήμερα μια μεγάλη συλλογή από αυτό το εργαλείο της κουζίνας μας και όχι μόνο.
Μια συλλογή-εμμονή, σχεδόν πάντα ακριβοπληρωμένη, όπως εξάλλου όλες οι συλλογές, οι οποίες δημιουργούνται σταδιακά και για πολλά χρόνια.
Άλλα είναι κοινά, άλλα κακόγουστα, άλλα ογκώδη και άλλα δουλεμένα περίτεχνα. Όλα, όμως, παραμένουν η μεγάλη μου αγάπη!




Ξύλινα λοιπόν, ή μεταλλικά, μαρμάρινα ή πορσελάνινα, από βαλσάτη ή αχάτη, από μπαμπού ή ανοξείδωτο χάλυβα, πήλινα ή από γρανίτη , γυάλινα ή πέτρινα, σύγχρονα, με μοντέρνο design ή παραδοσιακά, αυτά τα προβιομηχανικά εργαλεία έχουν φόρμες απλές, καθαρές απόλυτα εναρμονισμένες με το λειτουργικό προορισμό τους.





Παρότι τα βασικά σχήματα είναι σταθερά, τα εργαλεία παραδοσιακών τεχνών διαφοροποιούνται από τόπο σε τόπο ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες, τις διαθέσιμες πρώτες ύλες, τους δρόμους επικοινωνίας, τον τρόπο ζωής.
Η βασική του χρήση παραμένει πάντα ίδια: να τρίψει, να συνθλίψει, να λιώσει, να πολτοποιήσει.

Μικρό δείγμα προσωπικής συλλογής



Συχνά διαφοροποιούνται σε μέγεθος και πρώτη ύλη, αλλά και από τεχνίτη σε τεχνίτη, που παραγγέλνει τα εργαλεία του ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του ή τα τροποποιεί έτσι ώστε να τον εξυπηρετούν, δημιουργώντας ιδιοκατασκευές. Μια τέτοια υδροκίνητη ιδιοκατασκευή έχει εφευρεθεί για την αποφλοίωση του ρυζιού στο Βιετνάμ.




                                                                                              



Από την αρχαιότητα ακόμα, χρησιμοποιούνται από τους φαρμακοποιούς στην κονιοποίηση διαφόρων προϊόντων για την παρασκευή φαρμάκων. Εγγεγραμμένο στον πράσινο σταυρό, ενδεικτικό παγκοσμίως των φαρμακείων, εκτός από τον όφη, το σύμβολο του γουδιού χαρακτηρίζει τους παρασκευαστές.



source:
http://wikipedia.org/

images.google

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Erté (1892 - 1990)


Romain de Tirtoff






Ποιος ήταν ο Erté.

Ο Roman Petrov Tyrtov ( Роман Петрович Тыртов, 1892-1990) γεννημένος στην Αγία Πετρούπολη, σε μια πολυμελή οικογένεια της οποίας οι ρίζες χρονολογούνται από το 1548. Ο πατέρας του Pyotr Ivanovich Tyrtov ήταν ναύαρχος.
Στο 1910-1912, Ο Romain de Tirtoff μεταναστεύει στο Παρίσι για να συνεχίσει την καριέρα του ως σχεδιαστής. Κάνοντας το εντελώς αντίθετο, από τις επιθυμίες του πατέρα του, που ήθελε ο γιος του να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση και να γίνει αξιωματικός του ναυτικού.

















Ο Romain πήρε ένα ψευδώνυμο, έτσι ώστε να μην ντροπιάσει το όνομα της οικογένειάς του.
Το 1915 απέκτησε το πρώτο του συμβόλαιο με το περιοδικό Harper's Bazaar,στο οποίο παρέμεινε επί είκοσι δυο χρόνια δημιουργώντας πάνω από 240 εξώφυλλα του περιοδικού. Έκανε μια σπουδαία καριέρα στη Γαλλία με το όνομα Romain de Tirtoff και κυρίως με το ψευδώνυμο Erté, που είναι η γαλλική προφορά των αρχικών του ονόματός του.

























Έγινε γνωστός ως ο σχεδιαστής της μόδας της δεκαετίας του 1920.
Ήταν ένας πολυτάλαντος καλλιτέχνης του 20ο αιώνα, ο οποίος άνθισε σε μια σειρά από τομείς, συμπεριλαμβανομένων της μόδας, των κοσμημάτων, των γραφικών τεχνών, των κοστουμιών και των σκηνικών του θεάτρου και κινηματογράφου, της όπερας, της εσωτερικής διακόσμησης, των περιοδικών μόδας και της γλυπτικής.

























Το έργο του, χαρακτηριστικό της Art Deco εποχής, έχει την ίδια κομψότητα, η οποία διέκρινε και αυτόν τον ίδιο. Η πιο γνωστή εικόνα του έργου του είναι "η Συμφωνία σε Μαύρο" στην οποία απεικονίζεται μια ψηλή, λεπτή γυναίκα, ντυμένη στα μαύρα, κρατώντας από το λουρί ένα μαύρο lévrier (ράτσα κυνηγόσκυλου).
Αυτή η εικόνα έχει αντιγραφεί και αναπαραχθεί αμέτρητες φορές.








Ασιάτισσα πριγκίπισσα, μπρούντζος



Επίσης ένα πολύ γνωστό του έργο είναι ο σχεδιασμός της Αλφαβήτου, όπου το κάθε γράμμα απεικονίζει γυναικείο σώμα σε διάφορες στάσεις.
Αρκετά από τα έργα του βρίσκονται σε μουσεία σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Μουσείου του Τόκιο, το οποίο έχει μια μεγάλη συλλογή των έργων του.
















Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Προκατασκευασμένη Πολυτέλεια



Κάτω από τη διεύθυνση του Joaquin Torres, οι πρώτες πολυτελείς προκατασκευασμένες (modular) κατοικίες που βρίσκονται στη Μαδρίτη της Ισπανίας, ολοκληρώθηκαν από το αρχιτεκτονικό γραφείο A-cero Studio, το οποίο εισάγει ένα προϊόν σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής με βάση τις αρχές των βιομηχανικών κατασκευών. Εφαρμόζει την ίδια «γραμμή παραγωγής», τις ίδιες διαδικασίες τυποποίησης και κατασκευής σπονδυλωτής τεχνολογίας, τον ίδιο έλεγχο ποιότητας και εξοικονόμησης του χρόνου και χώρου που εφαρμόζονται σε άλλους, πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Τα σπονδυλωτά, προκατασκευασμένα σπίτια βγαίνουν με χαμηλό προϋπολογισμό για τον κατασκευαστή εξ αιτίας της ταχύτητας κατασκευής και με τα πλεονεκτήματα κόστους παραγωγής στη γραμμή συναρμολόγησης.


Η παραγωγή τους γίνεται στο εργοστάσιο και η συναρμολόγηση επάνω στο ιδιόκτητο οικόπεδο, το οποίο σημαίνει ότι μέσα σε μόλις 3 μήνες από την ημερομηνία που υπογράφεται η συμφωνία, μπορείτε να απολαύσετε το μοντέρνο σας σπίτι, τελειωμένο έτοιμο να κατοικηθεί. Πιο εξειδικευμένες εργασίες μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα και την ποιότητα καθώς και τη μείωση του κόστους.


Η A-cero Studio προχωρώντας ακόμα παραπέρα προσφέρει, στα επι παραγγελία σπίτια, τη δυνατότητα διακόσμησης και επιλογής οικιακού εξοπλισμού ως πρόσθετη υπηρεσία, με τον ίδιο τρόπο σαν να αγοράζατε μια βάρκα. Για παράδειγμα για ένα σπίτι 82 τ.μ. η τιμή είναι 69.000 € και για ένα πλήρως διακοσμημένο και εξοπλισμένο, το αγοράζετε με 85.000 €.


Ο Joaquin Torres του A-cero architecture Studio συμβούλεψε, ότι το σύστημα αυτό δεν χρειάζεται να είναι αποκλειστικά για κατασκευή κατοικιών, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για σχολεία, γραφεία, οίκους ευγηρίας ή φοιτητικές εστίες και τα οποία θα μπορούσαν επίσης να επωφεληθούν από αυτήν την τεχνική κατασκευής κτιρίων.


Το πρόγραμμα είναι μοναδικό για αυτό το τυπικό προκατασκευασμένο σπίτι, όσον αφορά στην προσφορά της πολυτέλειας, σε μια προσιτή τιμή, όχι απλά της οικονομικής ελίτ.





Zambia Sifaki