Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2008

Design

Το αντικείμενο design είναι ένα θραύσμα αυτού που συμβαίνει στην αρχιτεκτονική.




…Όσον αφορά στη μορφή η αρχιτεκτονική και το design με ενδιαφέρουν το ίδιο αν και παρουσιάζουν προφανώς τεράστιες διαφορές. Η αντίληψη της αρχιτεκτονικής είναι διαφορετική , καθώς η αρχιτεκτονική είναι μια εμπειρία διεισδυτική, ενώ το design ενός επίπλου αναφέρεται σε ένα αντικείμενο και το αντικείμενο μπορεί κανείς να το παρατηρήσει μόνον από έξω.

Θα έλεγε κανείς ότι τα αντικείμενα design είναι θραύσματα αυτού που μπορεί να συμβαίνει στην αρχιτεκτονική. Η ιδέα για ένα κτίριο ή για ένα αντικείμενο μπορεί να γεννηθεί το ίδιο γρήγορα, υπάρχει όμως μεγάλη διαφορά στη διαδικασία υλοποίησης της…

Zaha Hadid
Αρχιτέκτων

update
***Σήμερα ανακάλυψα ένα site, το οποίο έχει ασχοληθεί με τη Zaha Hadid, σας σημειώνω το link:
http://www.spitoskylo.gr/2008/09/26/hadidhouse/

________________
http://www.ktirio.gr/



Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2008

Antoni Gaudí

Ένας φίλος από το facebook, με ρώτησε γιατί είμαι fan του Γκαουντί και ποιος είναι αυτός. Δεν τον ήξερε, έτσι μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω μια ανάρτηση για αυτόν τον Ισπανό, Καταλανό αρχιτέκτονα, τον Antoni Gaudi (1852-1926). Διάσημος, με μοναδικό ύφος και με τα πολύ χαρακτηριστικά σχέδιά του.

Το έργο του σημάδεψε, με τρόπο διαρκή, την Aρχιτεκτονική της Βαρκελώνης.

Του οφείλουμε το εντυπωσιακό, Παλάτι Güell, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.

Από τα πρώτα του σχέδια πάντρεψε την Αρχιτεκτονική με το έπιπλο, και γρήγορα καταχωρήθηκε στο κίνημα της Art Νouveau, η οποία ήταν στη μόδα αυτή την εποχή στην Ευρώπη.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η έμπνευση μέσα στις μορφές, τη γεωμετρία και τα χρώματα της φύσης.





.



Υποστηρίχτηκε από τον βιομήχανο Eusebi Güell, για τον οποίο θα δημιουργήσει το Παλάτι Güell, Την Casa Milà 1907 και το Πάρκο Güell 1907 έως 1914.



Το 1883 επιλέχτηκε να κατασκευάσει έναν καθεδρικό ναό αφιερωμένο στην Αγία Οικογένεια, la Sagrada Família, με ιδιωτική χρηματοδότηση. Μέχρι το θάνατό του αφιερώνεται σ΄ αυτό το έργο, το οποίο θεωρεί έργο ζωής.

Η κατασκευή αποδείχτηκε προβληματική και σταμάτησε το 1914, από την έλλειψη οικονομικών πόρων.



Όσο ζούσε δεν κατασκευάστηκαν παρά μικρά τμήματα της πρόσοψης .
Αυτό το μισοτελειωμένο έργο είδε στις αρχές του 21ου αιώνα να γίνονται ακόμα εργασίες και πάντα από δωρεές ιδιωτών.
Τοποθετημένο στην εποχή του στη μέση των αγρών, είναι σήμερα περιτριγυρισμένο από την πόλη.


Όπως ήταν φυσικό, οι ιδέες του υπέστησαν σφοδρής κριτικής από τους σύγχρονούς του, με μόνους υποστηρικτές τους πελάτες του, δηλαδή τον εκκλησιαστικό κόσμο και την αστική βιομηχανική τάξη και ειδικά τον Eusebi Güell.


Πολύ μετά από το θάνατό του το έργο του Γκαουντί αναγνωρίστηκε από τους κατοίκους της Βαρκελώνης, οι οποίοι σήμερα τον θεωρούν έναν από τους πιο λαμπρούς Καταλανούς.

Ενθουσιώδης καταλανός εθνικιστής, δεν δίστασε να προκαλέσει τις αρχές με μια δημόσια ομιλία του στα καταλανικά. Αφορμή ήταν να συλληφθεί και να ριχτεί στη φυλακή.

Αυτός ο εθνικιστικός ενθουσιασμός μετασχηματίστηκε, προς το τέλος της ζωής του, σ΄ ένα φανατικό καθολικισμό, ο οποίος χρονικά συμπίπτει με τις δυσκολίες που περνούσε στο εργοτάξιο του καθεδρικού ναού και βέβαια στις οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες τον οδήγησαν προοδευτικά στην απομόνωση.

Ντυμένος φτωχικά, κανείς δεν τον αναγνώρισε όταν χτυπήθηκε από ένα τραμ και μεταφέρθηκε, πολύ αργά, στο νοσοκομείο, όπου πέθανε μετά από λίγες ημέρες.

Θάφτηκε στην κρύπτη της Sagrada Família, στην οποία είχε αφιερώσει εξ ολοκλήρου τα τελευταία 12 χρόνια της ζωής του.


Η μπροστινή είσοδος του παλατιού Güell.  Επέτρεπε την είσοδο σε άμαξες, συρόμενες από άλογα.
Η έξοδος γινόταν από τη διπλανή.


Αναγνώσματα:
www.facebook.com
wikipedia.org
google/images

Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2008

Interesting Bus-Stop arount the World, Second Edition!

Η συνέχεια από τη μεγάλη συλλογή με ενδιαφέρουσες στάσεις λεοφωρείων απ΄ όλο τον κόσμο. Μερικές έχουν εμφάνταστες πινελιές τέχνης, άλλες φτιάχτηκαν για να μας εκπλήξουν και κάποιες άλλες είναι ενδιαφέρουσες στην παρακμή τους.


Αυτή γιατί μου θυμίζει Ελλάδα άραγες;

Παραμυθένια, λες και έχει βγει από την  Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων!
Υπάρχει παγκάκι απ΄έξω για τους καρπουζοφοβικούς.

Εδώ είναι το ορμητήριο του Μυστηριώδους Εκδικητή. 

Πέρα από το απίθανο λουλακί, το ίδιο το στέγαστρο μας εκπλήσσει.

...Να είχε και τα καθίσματα του αυτοκινήτου που διαφημίζει!

Με λουτροκαμπινέ και σαλοτραπεζαρία. Σαν αυθαίρετο μου μοιάζει.


Αυτή εδώ (μην ξεγελαστείτε, στάση είναι), έχει το μεράκι και την ομορφιά ενός χαριτωμένου σπιτικού, με την κουνιστή της πολυθρόνα, τις γλάστρες και τα κάδρα της. Μόνο η καμινάδα της λείπει.

Οι τύποι στο βάθος, μην περιμένετε να σας εξυπηρετήσουν.

Yosemite Falls. Μνημειακή κλίμακα.

Διαφήμιση της ΙΚΕΑ. Ο καναπές είναι αληθινός τα πίσω, όχι.